A.A. Stádium Kft. - TPM, Lean, műszaki diagnosztika

Szaktudás
Tapasztalat
Dinamizmus

Ha segítségre van szüksége, forduljon hozzánk bizalommal: 


ICG St´dium

Szakmai cikksorozat:

Megbeszélések és workshopok szervezése
AGILIS MÓDSZEREKKEL


Tudta, hogy minden második megbeszélés felesleges, vagy erősen megkérdőjelezhető a hatékonysága?

Egy 2018-as nemzetközi tanulmányban (Barco ClickShare) több mint 800 német, osztrák és svájci vezetőt kérdeztek meg tapasztalataikról cégük "meetingjei" kapcsán. A felmérés megdöbbentő eredményeket hozott.
A megkérdezettek:

  • 33 %-a napi 3-4 órát tölt megbeszéléseken.
  • 61 %-a gondolja úgy, hogy minden második "meeting" felesleges, de legalább is nem túl hatékony.
  • 71 %-a úgy látja, hogy az előkészületek terén hatalmasak a fejlődési lehetőségek.
  • 48 %-a szerint nem egyértelműek a meghatározott feladatok, felelősségkörök.
  • 46 %-a szerint átláthatóbban kellene az összetett információkat bemutatni.
  • 49 %-a a legnagyobb fejlődési lehetőséget az információáramlásban és a kommunikációs folyamatokban látja.


Ön mennyi időt tölt megbeszéléseken

  • Tényleg megdöbbentőek az eredmények?
  • Jobb, vagy rosszabb a helyzet Magyarországon?
  • Mennyi időt töltünk megbeszéléseken cégünknél?
  • Hogy érezzük magunkat? Elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzettel?


Üss vagy fuss, avagy a sikeres csapatmunka néhány alapvető feltétele

Számos tanulmány vizsgálja, hogy az agyunk hogyan reagál a váratlan helyzetekre. Jóllehet mindennapjaink során ritkán találkozunk szembe vadállatokkal, de az emberi faj fejlődésének korai nyomai mind a mai napig fellelhetők idegrendszerünk működésében. A hatékony megbeszélések és csapatmunka kapcsán érdemes néhány, az emberek számára kiemelten fontos tényezőt megemlíteni.
Ehhez az elismert neurológus, David Rock nevéhez fűződő SCARF modellt használjuk:

Az ember közérzetét leginkább befolyásoló tényezők - SCARF-modell

Fenyegetettség és jutalom érzése

SCARF-modell

  • Status: Az ember fontosság érzetének, önértékelésének szerepe. - "Értékes vagyok!"
  • Certainty: Kerüljük a veszélyt, keressük a kiszámíthatóságot és a biztonságot. Szeretnénk tudni, hogy mi történik körülöttünk. - "Tudom hol vagyok!"
  • Autonomy: Környezetünk és döntéseink irányításának képessége. Minél alacsonyabb az önállóság (pl. beosztottak munkájának mikro-menedzsmentje), annál erősebb a fenyegetettség érzése. - "Van választásom!"
  • Relatedness: Az összetartozás érzése. - "Hozzájuk tartozom!"
  • Fairness: A tisztességes bánásmód és az egyenlő szabályok érzékelése. - "Tisztelettel bánnak velem, megbecsülnek!"

A felsorolt tényezők figyelembe vétele elengedhetetlen feltétele
a hatékony megbeszélések és workshopok szervezésének.
Elméletben egyszerű, de...

De miért nem működik a gyakorlatban?
Minden vezető titkos ellensége lenne saját cégének?

Ellenség

Miért érdemes Agilis megbeszélések szemináriumon részt vennie, cégéhez megrendelnie?

  • Hogy kollégái értelmes feladatokkal tölthessék munkaidejüket és hasznosnak érezzék magukat!
  • Hogy számukra is világosak legyenek a célok és a következő lépések!
  • Hogy Ők is merjenek gondolkodni és önálló döntéseket hozni!
  • Hogy mindannyian valódi csapatként dolgozzanak együtt, egyenlő feltételek mellett!

Olvassa el cikkünk folytatását, ha úgy érzi, hogy.

  • Megbeszélései, workshopjai rövidebb idő alatt és jobb eredményekkel is zárulhatnának.
  • Senki nem felel cégénél a megbeszélések eredményességéért.
  • Folyton ugyanazokkal a visszatérő és felesleges vitákkal szembesül.
  • Nem tud fenntartható eredményeket elérni.
  • Érdeklik az agilis módszerek.

A Meeting kenu módszer

A Meeting kenu egy olyan megközelítés, mely az emberi szükségletekre építve (SCARF) agilis módszerek segítségével támogatja a hatékony és tartós változásokat eredményező megbeszélések és workshopok szervezését és a folyamatos fejlődést. (Dick Axelrod)

Kenu
  • 1. Beszállás: célja a jó közérzet és az első személyes kapcsolódás megteremtése.
    Tipp:
    a) Üdvözöljük a résztvevőket jó házigazdaként!
    b) Tisztázzuk, hogy mi az esemény fő témája, kik vannak jelen és mi lesz a várható menetrend!
  • 2. Összekapcsolás: célja a résztvevők bevonása és a témához való kapcsolódás megteremtése.
    Tipp:
    a) Szervezzünk rövid, a témához kapcsolódó beszélgetéseket a résztvevők között.
    b) Kérjük meg a kollégákat, hogy egy 1-től 10-ig terjedő skála szerint értékeljék a jelenlegi helyzetet.
  • 3. Megértés: cél a téma mélyebb megértése, a jelen állapot értékelése és az ideális állapot megfogalmazása
    Tipp:
    a) A jelen és célállapot értékelésénél érdemes néhány kérdést feltenni magunknak. „Hogyan működik jelenleg?” „Mit eredményez ez?” „Mit szeretnék elérni?” „Mi lesz ennek az eredménye?”
    b) Néhány módszer, amely segíti a mélyebb megértést: vitaindító előadások, párbeszédek célzott kérdések mentén, „World café”, Pecha Kucha
  • 4. Fejlesztés: célja a megoldási javaslatok kidolgozása
    Tipp:
    a) E lépésben használhatjuk például az ICG cégcsoport által kidolgozott OPERA módszert, amely egy speciális ötletbörze. Lényege a résztvevők bevonása egyenlő feltételek mellett, a fontos elemek kiszűrése a számos ötletből, valamint a világos döntések, intézkedések megfogalmazása nyomonkövethető módon.

    Az OPERA egy egyszerű ötlépcsős folyamat, amely strukturált előrehaladást és időbeli ütemezését biztosít, valamint segíti a résztvevők aktív bevonását:

    OPERA
  • 5. Döntés: cél a lehető legjobb megoldás kiválasztása
    Tipp:
    a) A döntéshozatal történhet egyénileg, de konzultatív módon
    b) Alkalmazhatunk csoportos döntéshozatali módszereket, pl. egyetértés, szisztematikus megállapodás, tapasztalatokon alapuló döntéshozatal, szavazás
  • 6. Lezárás:cél az akciók megfogalmazása egyértelmű felelősökkel, határidőkkel, valamint a folyamatos fejlődés biztosítása.
    Tipp:
    a) Az akciók követésére használhatunk hagyományos akciólistákat is, de még hatékonyabb lehet a feladatok követése (akár e-)kanban tábla segítségével.
    b) Önértékelés: érdemes időről időre értékelni a csapat működését, definiálni a lehetséges fejlődés irányvonalait.
    c) Minden eseményt zárjunk egy értékeléssel, ahol a résztvevők 1-10-ig osztályozhatják, hogy mennyire érzik hatékonynak az eltöltött időt.

Záró gondolat

Szuperhős

Szeretne hős lenni? Változtasson!

Vegyen részt Agilis megbeszélések képzésünkön, hogy kollégái…

  • értelmes feladatokkal tölthessék munkaidejüket és hasznosnak érezzék magukat,
  • számára világosak legyenek a célok és a következő lépések,
  • merjenek gondolkodni és önálló döntéseket hozni, egy csapatként dolgozzanak együtt egyenlő feltételek mellett.

Soron következő tréningjeink:

dr. Péczely György, ügyvezető

Elérhetőség: 20/3305545, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

György TPM, Lean és hozzájuk kapcsolódó módszerek bevezetésének támogatásával foglalkozik. Kisebb, egy telephelyre vonatkozó bevezetésektől kezdve nagyméretű több telephelyet érintő fejlesztési programokban vesz részt Magyarországon. Olyan kiváló, nagy múltú vállalatokkal dolgozott/dolgozik együtt, mint a Sanofi, General Electric, Schott, Bosch, Jabil, Pick.
Hazai és nemzetközi konferenciák rendszeres előadója, aki nem csak alkalmazója, de kutatója is a Lean, TPM vállalati kultúra fogalomköröknek. A gazdálkodás- és szervezéstudományok, azon belül is a Lean kultúra kutatása kapcsán PhD fokozatot szerzett. 2012-ben jelent meg társszerzőként a Lean3 című könyve, amely az első magyar nyelven, hazai tapasztalatok alapján íródott könyv a témában.

dr. Péczely György

Péczely Csaba, TPM, LEAN tanácsadó
Elérhetőség: 20/964-4648, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Hazai és nemzetközi konferenciák rendszeres előadója, aki nem csak alkalmazója, de kutatója is a Lean, TPM, vállalati kultúra fogalomköröknek. 2012-ben jelent meg társszerzőként a Lean3 című könyve, amely az első magyar nyelven, hazai tapasztalatok alapján íródott kiadvány a témában.
2006 óta támogatja a TPM, a Lean és a hozzájuk kapcsolódó módszerek bevezetését multinacionális vállalatok gyáraiban. Kisebb, egy telephelyre vonatkozó projektektől kezdve nagyméretű, több telephelyet érintő fejlesztési programokban vesz részt Magyarországon. Olyan kiváló, nagy múltú vállalatokkal dolgozott/dolgozik együtt, mint a Nestlé, Knorr Bremse, SCHOTT, Linamar, Haldex, Partner in Pet Food.

Péczely Csaba

Fekete Gábor, Karbantartás-fejlesztési és TPM tanácsadó
Elérhetőség: 20/973-2866, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Gábor munkája során a sajáterős karbantartási rendszerek fejlesztésével, TPM, RCM és hozzájuk kapcsolódó módszerek bevezetésének támogatásával foglalkozik: beleértve a kisebb, egy telephelyre vonatkozó bevezetéseket és a nagyméretű, akár több éves fejlesztési programokat is, elsősorban Magyarországon.
Olyan kiváló, nagy múltú vállalatokkal működött már együtt eddigi pályafutása során, mint a Leadec (korábban Voith Kft.), Dome FSG, Raiffeisen Bank (FM részleg), Delphi, Grundfos, General Electric négy különböző gyára, Pick, BPW, Kanizsa Trend, Szatmár Optika.

Péczely Csaba

Szervezés:

Pataki Tímea

rendezvény koordinátor, asszisztens

Elérhetőség:20/989-4128, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Rendezvényekkel kapcsolatos operatív kérdéseivel (jelentkezés, díjak, szállásajánlás, számlázás, stb.) forduljon bizalommal kolléganőnkhöz.

Pataki Tímea
Előző hónap Augusztus 2019 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 31 1 2 3 4
week 32 5 6 7 8 9 10 11
week 33 12 13 14 15 16 17 18
week 34 19 20 21 22 23 24 25
week 35 26 27 28 29 30 31